Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Friday, February 26, 2010

MALIDUR RASUL 1431H

"SELAMAT MENYAMBUT HARI KEPUTERAAN JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S.A.W"

Malidur rasul kali ini jatuh pada 26 February, hari Jumaat. Meh...kita berselawat bersama - sama & beramai2. Di bawah ini merupakan diantara surah yang menyatakan kewujudan serta kelahiran Nabi Muhammad SAW.

Surah Al-Anbiya':

[107] Dan tiadalah Kami mengutuskan engkau (wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.


Surah Al-Ahzaab:


[40] Bukanlah Nabi Muhammad itu (dengan sebab ada anak angkatnya) menjadi bapa yang sebenar bagi seseorang dari orang lelaki kamu, tetapi dia adalah Rasul Allah dan kesudahan segala Nabi-nabi dan (ingatlah) Allah adalah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.

"My choice of Muhammad to lead the list of the world's most influential persons may surprise some readers and may be questioned by others, but he was the only man in history who was supremely successful on both the religious and secular level."

Dibawah ini saya catitkan untuk renungan bersama kata-kata seorang guru agama: -

Umat Islam adalah gulungan minoriti di dunia.Mereka yang beriman adalah gulungan minoriti dari umat Islam.Mereka yang berilmu adalah gulungan minoriti dalam gulungan Islam dan beriman.Mereka yang mengamal sunnah Nabi adalah gulungan yang minoriti dalam gulungan yang Islam,iman dan berilmu.

Tanyalah diri sendiri,digulungan manakah kita?

Rahmah Allah swt bersama gulungan minoriti.

Ya Nabi Salam 'Alaika..




No comments: