Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Saturday, May 1, 2010

HAPPY LABOUR DAY - 1st of May Every year!

HaaaaaaaaaaaaaLooooooooo ~ CaaaaaaaKKKK!!

Dikesempatan ini, dalam blog ku nie...aku nak WISH kat korang2 yang semua bergelar PEKERJA.........

"SELAMAT MENYAMBUT HARI PEKERJA".

Kalau dah namanya selamat.....semoga - moga selamat lah kita dalam alam pekerjaan nie. Samada kerja yg melibatkan low risk or high risk. its the SAME! klu idup nak berkualiti....ambik la INSURANCE! (aik...apasal melalut sampai ke INSURANCE nih....hehehe....).


Urm...kita berCUTI lagi. Seronok kan?? Sapa yg tak nak cuti doe........... Bagi aku, aku terAMATlah SUKA ! Nikmatilah hari CUTI anda dengan penuh KESYUKURAN.

Wish punya wish.....korang tahu ka asal usul a.k.a sejarah HARI PEKERJA nie?? Kalau aku sendiri aku tahu....yg HARI PEKERJA ini di adakan & serta di tetapkan dalam kalendar dunia sebagai CUTI hari KHAS untuk kita sebagai pekerja. Kira2 mcm hari FOR we each other appreciate our Sumbangan Tenaga lah. Itu pendapat aku ya.........

Tapi....demi tidak menSILAPkan FAKTA sebenar...aku dengan usaha tidak berapa gigih (coz, nowadays.....semua maklumat di hujung jadi anda! CLIK jak...thru ICON bumi kat pc korang...semua dah ada JAWAPAN bagi soalan atau segala kemusykilan yang bertandang di minda kita semua. Tul tak??)

So, this is the answer for my question juz now:

Hari Pekerja atau Hari Buruh adalah satu nama untuk pelbagai cuti tahunan1 Mei (atau dalam permulaan bulan Mei). Akan tetapi sebenarnya hari ini disebut juga sebagai Hari Pekerja Antarabangsa, yang mana ia merupakan peringatan tentang kejayaan ekonomi dan sosial bagi pergerakan pekerja. Tarikh 1 Mei digunakan kerana pada tahun 1884,Persekutuan Persatuan Pekerja dan Buruh, yang diinspirasikan oleh kejayaan Parti Labour 1872 di Kanada, meminta lapan-jam waktu berkerja di Amerika Syarikat, dikuatkuasakan pada 1 Mei, 1886. Ini mengakibatkan mogok umum dan Mogok Haymarket tahun 1886, tetapi beransur-ansur juga di pejabat selama lapan-jam waktu bekerja. yang diraikan pada

*for more INFO, korang juz click thru this link: - (if x dapat click...copy & paste dlm search engine)

http://ms.wikipedia.org/wiki/Hari_Pekerja


Bukan apa, kalau info pasal labour day nie aku copy & paste terus ke sini...penuh plak entry aku kali nie. Menyemak plak kan? korang pun belum tentu dapat baca lagi..coz....kena2 plak dengan aku punya layout yang green hornet semacam tue...ahaks!


Ok...guys.............Selamat beristirehat semuya. Jumpa di entry yang lain dengan isu yg lain plak doe. (*ppsst...psst...bagi aku hari cuti sebegini, dimanfaat sebaik2
nya beromantika dengan hubby. ahaks...........sowi..yek 18sx shj )

Daaaaaaaaaaaaa ~

No comments: