Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Tuesday, March 13, 2012

Lahirnya SUPERHERO KEDUA kami ^_^


Salam sejahtera ols....

Wah...lamanya saya tak update blog. Penyakit M.A.L.A.S kerap menyerang. kew...kew..kew. Penyakit nie kerap datang akibat dari aku mengandung lagi. Tambahan pula our SUPERHERO Affan dalam proses membesar. Jadi bila menjelang proses MEMbesar tue...aktif semacam jer dier. hew..hew..hew (alamak cam bunyi burung antu ler plak..hahhaha)

Nie aku saja nak update ngan korang pic SUPERHERO kedua kami yang kami bagi namanya ADEED RIFFAT DARWISY. Yang memberi makna: - beriman & kedudukan/darjat yg tinggi. Doa dan harapan kami semoga dengan nama yg diberikan anak kami Adeed menjadi anak yang soleh, berguna serta dpt berbakti kepada kami, bangsa dan negara. Cewaaaaaaaahh...mcm slogan gomen ler plak. har...har..har..

Owh ya...blog kali ini aku nak ceritakan secara ringkas nya pengalaman mengandung dan melahirkan SUPERHERO 2 kami nie. Aku didapati preggy kali kedua sewaktu usia anak kami Affan 6 bulan. Masa tue Affan tetiba kena demam sehingga dimasukkan ke spital. Seingat aku, time tue dier kena demam panas. Tak selera nak menyusu. Puas dah aku bawak dia ke klinik2..tapi..tak jugak sembuh2. Last2 refer to spital gomen. Kena admitted ler plak. Tapi NO HAL PUNYA...yg penting kat spital easy to get advise from doctors.

Sepanjang Affan sakit, aku rasa aku DOWN sgt. Letih memanjang. Masa tue ku tunggu2 period for that month. Nak check kat doctor, aku masih bz n aku janji after 2 month klu still lum jugak period mai..mai lagi, aku nak check kat doc. So, seperti yg aku janjikan atas diriku sendiri (hahha)....after 2 month, aku pegi klinik chew. Jumpa doc Noor. Hasil pemeriksaan thru Scan. O'oh...aku dah preggy 2 months. alalalala...patutlah aku rasa body ku nie cepat sangat tired, selera nak TIDO jer, but klu part mkn...aku jadi tak SELERA plak.

So, di ringkaskan cerita pasal preggy kedua nie. aku tak byk sangat alahan. aktif semacam jer. sampaikan bulan posa, aku dapat siapkan 6 loyang kek. sampai pagi plak tue berjaga. Then, time raya ke - 5 tak silap la...kami berjalan2 ke kuching guna jalan darat. huahhhaha...tak ker aftif namanya tue. Time preggy Affan dulu lembik semacam jer. Bagaikan Sang Puteri. hehehe...

Preggy kedua nie, kami memang takde niat nak scan gender baby. Boy or Girl Ok jer. but klu dapat gegirl itu satu BONUS. Yang penting anak kami sihat n sempurna. heeeeeeeee....

**Alamak time ku menaip nie, SUPERHERO 1 ku Affan dan wake up la...tak lama lg mengacau la dia tue. yay...yay...yaiiiiiiiiiiiii.... *MODE BERJAGA2 ON*

aku stop kat cnie dulu yer kenkawang.... Next kita continue lg. Nak story mory ngan korang plak experience kena induce time nak melahirkan ADEED nih. neway...i post dulu pic my SUPERHERO 2 kami

-


-


-




jeng..jeng...



CUTE tak? sepet matanya kan? hahahha...psst...ada sejarah kenapa matanya kuat sepet lor...time preggy my anak nie...aku ada gaduh sama cina. Berdosa juga aku nih. yelah...bak kata hubbyku, aku nie ada darah PENDEKAR skit. so, tue la cepat hot temper. hik3x...tapi..cepat plak DOWN. ;p (masuk bakul, aku angkat sendiri lorrr)
sedikit data tentang ADEED RIFFAT DARWISY:-

LAHIR PADA: 17th JANUARY 2012
JAM: 12.45 T/HARI
TEMPAT: LABOR ROOM, GENERAL HOSPITAL, MIRI
KAEDAH KELAHIRAN: NORMAL
BERAT: 3.24KG
PANJANG: 50CM

tue jer...


sekian TERIMA KASIH. heeeeeeeee

2 comments:

Mimy Hamid said...

shepet comel muka mama nya la...cantik macam amoi

yasmin nana said...

anak cina sesat nie dear. hehehhe....tp, idung dia tak semancung baby fail. heeeeeee