Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Friday, January 1, 2010

HAPPY NEW YEAR 2010

keBOMmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!

BOMMMMMMmmmmmmmmmmm.....

*
*
*
*

*
*
*
wATCHAaaaaaa ~ ~ ~ hye ols

Waduh...sedar tak sedar kita semua dah memasuki alaf 2010. Dikesempatan ini aku & seluruh kaum kerabat & kroni2 ku mengucapkan SALAM 2010 a.k.a 01.01.2010 <---nice number rite (bg kaki2 nombor ekor tue pasti nombor itu menjadi taruhan. hehehe..

Bagi aku,apa yg penting....ada 2: -

1. Bila menjelang setiap new year eve...automatik semua negara, nogori, wilayah, daerah, pasar raya & apa yg sewaktu atau seangkatan dengan nya di istihar "CUTI"! yeahhh..itu yg aku SUKA ...coz...time itulah dpt nak rest our mind...set our target untuk NEW YEAR. kira2 mcm org kata "AZAM" lah yer.

2. AZAM/IMPIAN - ha....bila masuk jer NEW YEAR...mesti terfikir2 pasal apa perkara yg d target menjelang jer NEW YEAR. Tp, jgn tak tau..ada juga org yg tak pandai cipta AZAM k. coz...dia malas nak DEAL or DO PROMISE utk diri dia sendiri. Almaklum ler kalau tak tercapai AZAM dia....automatik jiwa & prasaan dia DOWN OR MALU...& what so ever la... Bagi aku....aku mesti ada AZAM @ IMPIAN yg aku TARGET setiap menjelang NEW YEAR. klu tak tercapai on that year....bagi aku NO HAL punya...coz, aku boleh claims untuk NEXT NEW YEAR. Yang penting mesti dicapai. Jgn plak...dalam setiap NEW YEAR...termenung & let it go jer..apa2 yg berlaku dalam diri kita sehari2. My opinion, kita mesti ada Planning or target dalam hidup. So, target aku & hubby for LAST YEAR...dah tercapai. Kami nak ada rumah sendiri. Syukur, alhamdulillah...kami berjaya mendapatkan nya. Itu diantara aset yang terpenting. But, for this.........bila dah beli umah & umah yang dibeli agak besar sikit...secara tak langsung bila tinggal cuma berdua....suasana umah agak sunyi sepi. Hanya kedengaran bunyi tv or tak pun gelak senda aku & hubby jer. (huh...bosan juga). So, tahun nie...kami cipta IMPIAN yg belum tahu lagi tercapai ker tidak...(coz, semuanya dr Allah yang Maha Esa). Kalau IMPIAN yang berasaskan $$$ semata2<...senang lah sikit kita nak CAPAI. ye dak? Tapi, bila Impian yang bersandarkan kuasa & keizinan Allah swt.....kita tak dpt nak cakap apa. Kita cuma berdoa terus berdoa & bertawakal. Mohon pdNya...........

Ya Allah swt, kami mohon limpah kurniaMu...rezeki daripada zuriat kami sendiri. Kabulkan lah permintaan kami ini. Amin Ya Rabbal Alamin.

Kami nak ANAK. Kami rindu gelak tangis seorang anak. Biarlah keletahnya akan memenuhi ruang kediaman yg kami beli ini. (huhuhu....episod HARU la plak). Harap kali nie menjadi ler plakkan? Harap2 tak miss abortion mcm tahun 2009. Sob...sob...sodeh nya.

Sambutan NEW YEAR kali ini jatuh pada hari Jumaat. Bagi umat Islam sedunia, NEW YEAR kali ini lebih bermakna coz disambut secara tak langsungnya di Masjid2 atau di Surai yang berdekatan dengan area/daerah masing2. Dikesempatan inilah, setiap wajah - wajah di muka bumi Allah inilah yang mengharapkan tahun ini akan membawa kesejahteraan & kesihatan yang berpanjangan untuk diri sendiri, family & seluruh keturunan kita.

ok...fwens out there....aku finish kan entry aku kali dengan wish yang penuh semangat: -

.........."HAPPY NEW YEAR 2010. HOPEFULLY THIS NEW YEAR MAKE OUR SELF & FAMILY KEEP STAY IN GOOD CONDITION, HEALTHY, HAPPY & SUCCESS IN OUR LIFE & CAREER".




***IMPIAN aku & hubby tahun nie, spt yang aku mention before nie yang KAMI nak BABY merangkap anak dari zuriat kami sendiri. Harapan kami semoga termakbul doa kami. InsyaAllah.



URM..........aku nak My baby a.k.a Baby yup2 secute cam gnie...(hehehe....)



cute kan saya???

We need you sayang. Mama & Papa (cewahhh..siap dh bagi title ler plakkan? Angan2 mak jenin nih!)
huh...potong mood terus la nak bersayu mayu nie..ekekke...continue balik : -
Owh...anakku...kami sunyi tanpa kehadiranmu.

"Ya Allah swt, limpahkan kami zuriat yang soleh...sesungguhnya Engkau mendengar doa - doa kami". (sekali lagi aku berdoa terus berdoa)

*Amin Ya Rabbal Alamin*

Ok...continue on the next entry...caLOoooooooooooo




<-----------oit...brapa kali byk bye..bye laaaa......

No comments: