Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Wednesday, September 18, 2013

....menunggu dan terus menunggu. SEMOGA JAWAPANNYA POSITIF



SALAM SEJAHTERA SEMUA....

BLUR tak baca TAJUK entry kali nie??? juz ignore jer. takda apa2 yg d maksudkan dengan TAJUK diatas. Dah tak tau nak bubuh TAJUK apa untuk entry kali nie....So, terlintas difikiran yang nie jer. Al - maklum la...semenjak dua menjak nie...dapat jer GOOD NEWS yang geng2 aku preggy. Ada yang belum pernah preggy...tahun nie Allah swt bagi rezeki mengandung. Ada yang sudah preggy b4 nie...Allah swt bagi lagi. Anak tue bukan kah REZEKI. 

REZEKI yang kita mohon nie Allah swt datangkan dlm bentuk berbagai2 rupa. Ada REZEKI KERJA, REZEKI ANAK, REZEKI DAPAT RUMAH BARU, REZEKI DAPAT KETA BARU, REZEKI BONUS ($$$), REZEKI DAPAT PUJIAN YANG BAIK, REZEKI DAPAT KAWAN2 YANG BAIK, JUJUR, SETIA DAN IKHLAS. REZEKI DAPAT SUAMI DAN FAMILY MERTUA YG BAIK. REZEKI DI BERI KESIHATAN SERTA JAUH DARI SEGALA PENYAKIT, MUSIBAH DAN MALAPETAJA....serta berbagai2 LAGI bentuk REZEKI yg datang, yg Allah swt bagi.

Baiknya Allah swt kan? Apa yg kita mohon, kita minta...Allah swt tak ada dua hati nak bagi. Sesuai dengan keadaan dan masa...Allah swt bagi kat kita. Terpulang pada kita jer nak jaga AMANAH Allah swt tersebut. 

Tapi....sebaliknya...tidak pada kita sendiri. Allah swt murah hati nak bagi apa yg kita minta. Tapi..bila Allah swt mintak drp kita...KITA sukar nak bagi. Apa yg Allah swt mintak???

PERKARA WAJIB ADALAH SOLAT. SOLAT 5 WAKTU. Zikir...Zikir...Zikir.....seru nama Allah swt. sentiasa ingat Allah swt d hati kita. Buat amal ibadah yg konsisten. Tue jer. Kenapa la..sukar sangat kita nak BERI....kenapa?? kenapa??? Ini buat mengingati diriku juga.

Berbalik pada REZEKI Allah swt....REZEKI di bumi Allah swt nie luas. Tak kira apa pekerjaan yg kita buat...asal halal serta di berkati...Insha Allah...kita akan dapat keredhaan itu. Insha Allah.

# Semoga kami sefamily sentiasa dimurahkan REZEKI. Semoga Allah swt kabulkan apa yang kami hajati. Selagi hidup....selagi itulah harus diperjuangkan.

Disini...aku share antara nya DOA2 PEMBUKA REZEKI.





"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang ku jangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

AMIN YA RABBAL ALAMIN.

Diriku dan kawan2ku.....Doa2 juga...Solat yg fardhu...diharap kita kurangkan la meng"skip" tanggungjawab penting tue ya. Saya bukan mengingati utk kengkawan semua sahaja...tapi...utk SAYA dan kaum keluarga ku juga. hihihihi...

Rajin2 buat solat hajat....solat dhuha. Perbykkan zikir. Dan seelok2nya buat puasa sunat dan bernazar la. Dulu2....time kami mohon REZEKI anak....kami suami isteri buat dan usaha seperti yg disarankan. Buat baik pada semua orang. Memaafkan semua orang. Alhamdulillah...Allah swt kabulkan HAJAT kami. Syukur pdMu Ya Rabbi. Aku YAKIN dengan Kuasa Allah swt. Yakin sangat dengan PERTOLONGAN DAN JANJI2 ALLAH SWT. 

Oh actly....tahun nie...kami mengHAJATkan sesuatu. Doakan kami berjaya ya. Tapi....kmk redha kalau itu bukan/belum REZEKI kami. klu DAPAT atau tak DAPAT...yakin la..semua ada HIKMAH nya. Kami cuba...dan terus mencuba. Menunggu dan terus menunggu. SEMOGA IA NYA MENJADI REZEKI KAMI. Nak tau apa tue??? cer TEKA??? hik3. Kalau Allah swt beri itu jadi REZEKI kami....InshaAllah akan saya ceritakan pada uols semua. Kalau tak...saya dediamkan jer ya. hik3. Sebab..yang saya nak SHARE adalah CERITA YANG BEBAIK N HAPPY jer. InshaAllah. SEMOGA ALLAH SWT TUNAIKAN HAJAT KAMI. AMIN YA RABBAL ALAMIN.

ok.....guysssssss.....

SELAMAT BERISTIREHAT. muahhhhhhhhhhhhhhh...cayang semua.

3 comments:

Mimy Hamid said...

suka sangat entry ni.....the bestttttttt always positif ...dan jangan lupa Allah

Anonymous said...

:)

yasmin nana said...

dear Mimy....thanks dear. miss u so much.....