Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Wednesday, September 11, 2013

Tulis entry untuk saje2.....

Salam sejahtera semua kengkawan  & pembaca setia belog ku....

Diharap korang sihat & murah rejeki ari nie. Sesama yer kita d murahkan rejeki. Amin...Amin.

Takde apa yang nak diceritakan dalam ENTRY kali nie. Juz show uols pic si chomey kami nie. nie pic raya kat kpg ari tue. nie la gaya kemesraan dalam antara paksaan dan rela...hak3. Yang kecik sikit tue Adeed Riffat Darwisy. Yang tinggi tue (mcm sumbung2 la or jual mahal kat adik dia la tuh) Affan Ridzqi Darwisy. Buat korang yang baru melayari belog aku nie...dua2 nie adik bradik. tapi..yang adik tak stay dengan kami di Miri. Disebabkan problem sukar cari penjaga...so, kami putuskan si adik dijaga oleh family mertuaku dikampung. Berat mata/telinga korang dengar reason tue...berat lagi seluruh badan aku sebagai ibunya menerima ujian Allah swt. Sebagai orang islam..aku redha dengan ujian yang dilalui. So, untuk pastikan kasih sayang kami tak terjejas...dalam setahun..kami ada balik menjenguk Adeed dikampung. Dalam masa yang sama secara p+venya...hubungan aku dan keluarga mertua bertambah erat dengan lahirnya Adeed. Yela kan...family mertua kita tue ibarat family kita juga.

Pada tahun depan...Insha Allah, Adeed kami bawa balik ke Miri. Sebabnya Affan dah sekolah tahun depan (2014). So, secara automatiknya...sistem penjagaan Adeed diambil alih oleh ibuku sendiri. Ibuku dah tua. Dia sorang jak di rumah. Kalau nak jaga kedua2 sekali...dia tak mampu. Dia dah tua. Tak pandai dail hp. Kecuali anak sedaraku Balqis balik dari sekolah. So, kalau nak dibiarkan Adeed terus berjauhan dari kami..nanti esok2 dia akan terasa asing dengan Affan & kami sebagai parentnya. Tue pasal...tahun depan aku nak Adeed stay bersama2 kami di Miri. Aku rindu sesangat anak aku Adeed.

So, tak nak cerita pepanjang....terima ujian Allah swt dengan hati yg ikhlas & redha. Setiap yang berlaku ada hikmah dan perlu di insafi. ye dak?? So, korang ENJOICE la pic dak dua orang nih. hi3....


















SARAWAK THE WANTED YO!!!!

Pendapat korang?? chomey tak?? macam twin kan? Sbb nya macam twin...coz jarak aku preggy diaorang nie tak jauh. Setahun jarak diaorg nie. hi3.

3 comments:

Mimy Hamid said...

comel min...mcm kembar...rindu kat adeed...sama debab macam affan

yasmin nana said...

tengkiu dear mimy. rindu dgn fayel. lama tak tgk pic fayel. fayel sihat?

yasmin nana said...

Dear Mimy...baru sis prasan..mana u punya pesbuk dlm pesbuk sis ya?? dah tukar nama ka?