Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Sunday, February 27, 2011

Udang owh Udang!!

Salam sejahtera semua.... Korang tgh buat aper?
Dah dinner? ~O) Aku dah dinner ngan hubby. Berlaukkan pucuk ubi tumis udang kering, pekasam ikan (waduhhh..sodap deh!) & ikan masin kembung. Walaupun simple tapi......bertambah2 nasik. Mmg dah selera kami begitu.

Heh!
Malam nie nak story pasal "udang". :x Yeah...udang yg dipancing di sungai atau di laut tue. hehehhe...nak tau?? Itulah kegemaran KAMI. Tp, udang sungai adalah spesis udang paling KAMI gemari. Kenapa aku tetiba cerita pasal Udang nie?? coz...di sebelah aku...hubbyku membzkan dirinya mengemas kinikan aksesories pancing. Kalau dilarang pegi....dier buat2 tak tau plak :-. Dengar2...dia nak pegi memancing minggu nie. Almaklum ler...today kawan sama tempat keja nya sempat kol mengatakan yang dia tgh memancing udang. Udang nie...kalau di masak kari/asam pedas atau goreng pun sodapppppppp.. AMACAM??? ADA BRANI??? hehehhe...

Udang Sungai nie bagi aku la...agak sedap sikit berbanding dengan udang spesis laut. Udang sungai nie ada lomak2 skit doe.... tp, ramai org yg alergik dengan udang spesis sungai. Ntah la...tang mana yang bagi alergik..tue pun aku tak pasti. Maybe udang sungai nie...spesisnya suka makan benda2 yang kotor...coz...tinggal di sungaikan? Ramai rumah2 di kampung berhampiran dengan sungai. cehhh....itu pendapat aku jer. (bagi korang...jgn terpedaya yer...coz..aku mmg pelahap. tak peduli semua tue!
Nie ha...aku hidangkan dengan korang pic2 hubby ku yg berposing sakan dengan hasil tangkapannya. Tgk...jgn tak tgk....... LAYANzzzzzzzzzz.....





lagi..........




dan lagi............




So............? g mana? Sodap ngak? PASTI sodap deh:P

...sekian, terima kasih....=P~

No comments: