Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Tuesday, January 8, 2013

Misi mencari Taska untuk our hero Affan ~ Azam 2013

Salam n morning semua....

Entry kali nie...lambat juga dipublish kat korang. Ini tak lain tak bukan bercerita pasal misi mencari Taska yg baik dan berbaloi (berbaloi itu harus juga ditekankan wokeh...hewhewhew)

Actly, misi mencari taska untuk our hero Affan sebenarnya sudah bermula tahun 2012. Tapi, aku nie leka sangat. Tapi..seleka - leka aku...aku dah tinjau sana sini. check budget, check korikulum taska yg d provide....and apa2 jer la. Selain itu semua...dikira juga jarak taska tersebut dengan tempat aku bekerja. Tempat kerja ku di area Bulatan Commercial Centre,Piasau. so, aku harus nekad cari taska yg berdekatan dengan area tue jugak. Ada parent yg nak anak2 mereka sekolah berhampiran dengan tempat kediaman. Bagi aku....tidak. Ikut jarak kediaman dengan tempat keja agak jauh la. Tapi....sejauh2 nya pun tak la...sampai berjam2 lamanya. Melainkan penyakit "jammed" datang. heeeeeeee.....

So, Misi mencari taska Affan diteruskan lagi pada awal tahun 2013. Hati ibu la kan....berat nak lepaskan anak ke sekolah totap ada. Apa lagi...bila dikira usia anak kami Affan baru jer 2 tahun 1 bulan (ketika entry ini ditulis). Fikir lagi gimana dia nak buang air besaq, nak tdo, buang air kecil ok lagi..coz, ada pampers. Affan pun skrg dah pandai...bagi command bila pampers dia dah penuh. dia akan sebut..pers...pers...terus capai pampers bagi kita suruh tukar. Bijak anakku. hehehhe.....

Misi nak hantar Affan ke taska semakin menebal bila...kazen ku dah hantar anaknya sama umur dengan anak aku ke taska jugak. cuma kazen aku tue...dia tak dok di Miri. dia dok d Kuching sanaaaaaaaaa...... klu doq sama tempat..kan senang. hehehhee....

Tapi...aku yakin dengan sifat sosial yg ada pada anak kami Affan. Dia nie jenis peramah. (urm....peramah ikut sapa yer??? hehehhhe....) Pernah satu ketika, waktu shopping menyoping d mall....anak kami Affan menegur satu family...siap cium tgn kasi salam lagi. Terus family tue cakap..peramah nyer budak nie. kalau sekolah esok lusa..pasti takde masalah. Alhamdulillah n InshaaAllah. hehehhee

So, cari punya cari...(curik waktu pejabat nih...) akhirnya...aku terjumpa satu taska. Area nya agak berdekatan dengan tempat haku keja la....syukur alhamdulillah. 

Perihal..taska tersebut pun aku dapat dari seach engine GOOGLE. thanks google. heeeeeeeee..... aku selidik punya selidik...tolak, tambah....kira2 semua pasal...pendidikan, asuhan dan budget...ok...syukur....feedback dari parents yg hantar anak2 mereka kesini pun POSITIF. Mudah2an anak kami pun ok disini.

Halangan yg merintangi usaha murni aku utk mendapat pendidikan awal Affan ku harungi dengan penuh ketabahan, tenang dan cekal. Terima kasih buat Allah swt yang sentiasa memudahkan segala urusanku. Alhamdulillah.

Next entry....TASKA utk Affan ^_^

No comments: