Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Thursday, January 3, 2013

SALAM TAHUN BARU 2013

urm...best sangat entry kali nie, dah hari ke 3 dalam bulan January 2013..baru aku nak post pasal ucapan TAHUN BARU. 

HeH...

Bz sangat u ols. hahahhaha..... Apa2 pun spt tahun yg sudah2...azam tahun nie target tak byk sgt tapi seyes ok. ( i mean seyes tue yg sukar sikit nak capai, klu tak kuat berusaha n berdoa)

Tahun 2013 nie kami berazam nak ada kete baru. Berbaloi dengan rezeki Allah swt bagi. InshaaAllah. Apa kete tue................??? tunggu, klu diizinkan Allah swt...bulan February our car sampai. Tunggu turn wokey. Skrg..rasa2nya tengah d pasang - pasangan d kilang. (pendapat aku jer kot...hahahhah)

Lain2...azam nak antar our eldest son Affan ke taska. coz, tahun nie nak ambik my anak Adeed balik ke pangkuan kami di Miri. Bukan tak nak suruh family mertua jaga. kalau dekat NO HAL. problem nya jauh. nak tau jauh nyer mcm mana? urm....lebih kurang 12 jam lebih. giler kan??? klu aku tak berkeras ambik anakku balik ke pangkuan haku....(ibarat aku nie ibu yg tidak bertangggungjawab. pandai buat anak jer)

Pasal pencarian TASKA utk Affan....entry lain min cerita wokey. heeeeeeeee....entry nie utk wish new year jer.

then, lain2 azam....urm....nak jadi umat Islam yg baik dari tahun lepas. If possible....tahun nie jgn la saya byk sangat tinggalkan solat. Ya Allah, Ya Tuhanku...jauhkan aku dan keluargaku dari sifat malas. Amin. (waiseh...simple nyer doa..tapi...seyes ok!)

Apa2 pun azam setiap kali menjelangnya tahun baru..tak semesti nya azam kita nie..berbentuk KEBENDAAN. SIFAT/SIKAP juga satu azam. Misalnya...AKU NAK TAHUN DEPAN RAJIN. TAK LAGI BYK TINGGALKAN SOLAT FARDHU SPT TAHUN2 LEPAS (haku ler tue), Then, ada yg tahun baru nak bertudung, nak keja rajin2. datang awal ke opis (haku ler tue...hahhahaha). So, istilah azam nie meluas. Yg penting..bila ada azam...setiap tahun...perjlnn hidup kita ada haluan. ada TARGET. ada motivasi. klu takde azam..ibarat hidup sia2. bosan...dan sunyi sepi jer. Selalunya bg pendapat aku..org yg takde azam dlm hidupnya org nie takut dengan bayang2 sendiri. takut nak cabar diri sendiri, takut berada dialam yg nyata, takut pd cabaran (aik?? tak ulang ker nie??) dan takut nak berusaha. ITU PENDAPAT aku. Thats why...tiada dalam istilah hidup ku klu aku nie tak set azam dalam setiap tahun. aku suka cabar keupayaan diriku sendiri. aku suka pada target. bg aku...ianya hidup yg tidak sia2. Tul tak?? klu tak betul..suka ati korang ler..hehehehhe

ok guys.....i end up this entry with my textgram for new year ari tue..caloooooooo

SALAM TAHUN BARU 2013 - SEMOGA TAHUN BARU MEMBAWA SERIBU KEBERKATAN & KECEMERLANGAN BUAT DIRIKU, FAMILYKU & KITA SEMUA.

NIE POSE....MENGADA2 SEMPENA TAHUN BARU....urmmmm......

o'oh...berdua lebih baik....(mlm new year..sob..sob)



T_T

No comments: