Tentang Aku.....

My photo
♥ Lahir pd 20 February 1979 ♥ Mudah mesra tp sensitif ♥ Orang Serawak, Berdarah campuran Malay + melanau + iban ♥ DAH KAWIN DA. Dan di kurniakan 2 org hero.Syukur alhamdulillah. ♥ Suka akan muzik, seni dan fesyen ♥ Suka mkn dan mkn...dan mkn ♥ Suka main masak2. ♥ Suka Berkebun (peminat tegar bunga Ros) ♥ Suka bergambar dan main pesbuk. hahahha....

♥Kengkawan cayangku♥

Mesej dari kamek untuk kitak....

Tuesday, January 8, 2013

PERSEDIAAN KE SEKOLAH.....

 Hye kengkawan....

Korang dah mkn ker belum? waiseh.....terus nak tanya org dah mkn ker belum. Bagai la nak belanja. hahahahha......

Today, aku nak bercerita ceriti kat korang kisah suka duka aku membuat persediaan Affan ke Taska. Lawak giler kan....bagai anak nak masuk asrama penuh plak. Tapi...seyes aku cakap....even perkara simple pun klu kita anggap PENTING...benda/perkara tersebut tidak semudah yang orang lain fikir.

Nie ha......topic paling kontroversi dlm persiapan Affan ke Taska ialah Si Tilam. Geram tahap mega aku kena benda nama tilam nih. Taska tempat Affan tue tak nak guna tilam bersize single (yg bebudak asrama sllu pakai tue. klu yang itu...senang cerita. bawak jer dr umah. kat umah ada 2 bijik lagi you) tapi...dek kerana tak boleh...mesti bawak tilam baby yg bersize baby tue...........terpaksa ler aku pegi carik dan beli. Beli punya masalah lain plak. Bajet nak kena kira betul2. Puas aku and Affan pegi menyuping tilam. 4 buah mall kami pegi. Gara2 nak carik yang murah. Tak dapat. Paling mahal..beratus2. pergh...tilam baby kecik itu berharga ratus2. Bukan nak pakai sampai besar pun. huhuhu...tak berbaloi langsung. Membazir (perghhh..jawapan berbaur kedekut!...hahahhaha) Betul2.....Bukan berkira apa....tilam sekecik tue..yang aku survey....mahal giler rega tilam2 baby diMiri nie. 2 tahun berlalu. Rega tilam baby dah naik mendadak. Dulu tilam serupa dengan tilam yang aku beli skrg nie cuma berharga RM45 hengget jer. Sekarang...harga tilam dah jadik RM59.90. perghhhhh...kira..kira...berapa dah naik??? huhuhu...sabar jer la haku. Oh, napa aku nak beli tilam lain...mana tilam Affan yang dulu nya??? hehehhe..itu dah dibawa Adeed ke kpg family mertua ku. Utk kegunaan Adeed disana. So, secara automatiknya...tilam tersebut dah jd milik Adeed. heeeeeeeeeeeee. D whole day Sunday tue kami jalan (berdua dgn Affan)...tak dapat apa2. Letih, minyak keta habis and takde mood. Marah sungguh! Ya Allah, Ya Tuhanku...permudahkan urusanku.

Malam tue...hubby aku kol...aku mengadu domba la..pada dia. Dia siap cakap..jgn hantar Affan dulu. Tunggu dia balik...tak pun tunggu bulan depan skali. Aku berkeras nak jugak hantar. coz dah BAYAR. Mana mau percuma yer dak??? Ku pujuk2 sendiri hati ku supaya jgn sedeh2. Tenang la duhai hati.

So, setelah difikir....tolak tambah, bahagi, darab by hook or by crook bulan nie aku harus masukkan Affan ke taska jugak. Malas nak lambat2..nanti aku plak jadi lemau....last2 dengan tekad penuh semangat.keesokkannya Isnin...balik jer dr keja..ku terus memecut keta CHOMEYY ku...ke Giant, PermyMall. waktu balit keja..senang sikit. coz...Affan masih d umah emakku. So, ambik peluang, ruang dan kesempatan yang ada. boleh bawak keta laju sikit. hahahhahha. So, decide terus ke Giant. Disana jer ada murah sedikit. Tu ler..harga yang aku cakapkan tadi RM59.90. Malas lagi nak sambung misi mengsurvey tilam yang ntah apa2 ntah. urm, enter Giant..terus ambik tilam, ambil set toilettaries...terus gi kaunter...nah, RM80.50. nah, HAMBEK KAU....huhuhu.....tekak haus..haus..beli air.......RM1.80....hilang terus RM100.00 sehari. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa....nak bajet apa....bajet lari bunyi nya. hahhahahhaa....(berkorban apa saja....takpe...balik hubby nanti i claim wokeh)

Buat korang...layan jer la pic yg aku upload nih: -

TILAM KONTROVERSI....hahhahaha

perghhhh...pura2 rajin...mengeTAG tilam Affan. Jahit guna benang...buat mark ler kunun2nya. hahhaha.....

Nah, besar gedabak....TAG nama Affan. hahahhahha

Barang keperluan ke Taska utk esok pagi.

urm...dah abis mengeTAG barang2 Affan ke Taska.....final check.....terus cepat masuk bilit...tdooooooooooooooooooo....Zzzzzzzzzzzz........ngantuk (2am)


No comments: